BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Et flertal i folketinget ønsker, at alle børn har ret til en god start i livet, hvilket er blevet til aftalen ’børnene først’ og Barnets Lov med ikrafttræden den 01.01.2024. Aftalen indeholder bl.a. intentioner om, at flere udsatte børn og unge skal hjælpes tidligere og bedre end i dag, ligesom udsathed ikke skal gå i arv, så færre udsatte børn bliver udsatte voksne.
Vi har derfor behov for at udarbejde nye arbejdsgange og praksis, som bygger på principperne om hjælp langt hurtigere og større grad af inddragelse. Vi skal desuden vurdere udarbejdelse af barnets plan, unge plan og forældrehandleplan. Derforuden skal vi være to rådgivere under dele af sagsbehandlingen for at sikre færre skift og mere stabilitet.
For os gælder det, at vi er i gang med en mindre organisationsændring, hvor børne- og ungeområdet nu bliver opdelt i tre teams; Team 1, Team 2 og Specialteamet.
Alt det vil du have mulighed for at sætte dit fingeraftryk på, da vi kan tilbyde dig en spændende stilling indenfor det specialiserede socialområde, hvor du primært kommer til at arbejde Barnets Lov, herunder hjemmetræning, merudgifter, tabt arbejdsfortjeneste og aflastning/afløsning. Vi arbejder med ICS metoden i DUBU-systemet og indgår i stor udstrækning i det tværprofessionelle arbejde.
Hvad søger vi?
Vi har fra det nye år fået tildelt flere ressourcer og søger derfor en kollega mere. Det er en fordel, at du har praktisk erfaring inden for Myndighedsområdet. Du skal kunne arbejde selvstændigt og have lyst til administrativt arbejde. Vi lægger desuden vægt på, at du er uhøjtidelig, kan tænke kreativt og trives med forandringer.
Vi tilbyder
Du indgår i en organisation med mange kompetente, motiverede og engagerede kolleger. Myndighedsteamet består udover myndighedslederen af 19 medarbejdere fordelt i et TEAM 1 + 2,
Specialteam samt Voksenteam, og vi har derved et meget tæt samarbejde om fællesindsatser samt overgangen fra ung til voksen. Myndighedsteamet hører organisatorisk under Center for Børn og Voksne, som også rummer et PPR-team, sundhedsplejen, botilbud til voksne med særlige behov samt Tandplejen.
Hvad får du mere?
Du får mulighed for at arbejde meget selvstændigt med tid til fagligt arbejde og fordybelse i sagerne. Du er selv med til at sætte dagsorden og bliver en del af et arbejdsmiljø præget af tværfagligt samarbejde.
Arbejdspladsen er Hørsholm Rådhus, Slotsmarken 13, 2970 Hørsholm. Rådhuset ligger tæt på Helsingørmotorvejen og ca. 10 min. i bus fra Kokkedal Station.
Stillingen er på 37 timer om ugen, og arbejdstiden er fleksibel. Din grundløn starter på løntrin 37 og forhandles i henhold til overenskomst med baggrund i din uddannelse og erfaring.
Mere viden
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Myndighedsleder Jeanne Bertelsen på mail: jbe@horsholm.dk eller telefon 51 33 31 60. Du kan læse mere om at være ansat i Hørsholm Kommune her: https://www.horsholm.dk/om-kommunen/job-i-kommunen/kommunen-som-arbejdsplads.
Søg sådan
Ansøgningsfristen er den 27.11.2023 og ansættelsessamtaler afholdes løbende.
Brug link ’søg jobbet’ for at søge stillingen eller søg via www.horsholm.dk/job. Du vil blive bedt om kontaktoplysninger og om at uploade CV og ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hørsholm Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Hørsholm Kommune, Rådhuset, Slotsmarken , 2970 Hørsholm
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5942243