Sagsbehandler søges til hjælpemiddelteamet hos Hørsholm Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for et arbejde, hvor du sammen med gode kollegaer arbejder fagligt og dygtigt med bevilling af hjælpemidler og boligindretning, så er muligheden her.

Om jobbet Vi søger på grund af en opnormering og en ledig stilling to nye kollegaer med lyst til sagsbehandling inden for hjælpemiddelområdet. Du vil blive en del af Hjælpemiddelteamet, som foruden dig, består af 5 terapeuter og en administrativ sagsbehandler og er en del af Center for Sundhed og Omsorg.

Teamets primære opgave er sagsbehandling af ansøgninger om hjælpemidler, forbrugsgoder og boligindretning samt bestille arbejdsredskaber til plejen. Vi har en afvekslende hverdag, som består af hjemmebesøg hos borgerne, administrative opgaver, samt koordinerende funktioner og opgaver på tværs af organisationen. Teamet består af nogle engagerede, erfarne og fagligt komptente kollegaer. Vi har et velfungerende tværfagligt samarbejde med bl.a. visitatorer, trænende terapeuter, rehabiliteringsterapeuter, hjemmeplejen, plejehjem og de kommunale genoptræningspladser samt vores tværkommunale hjælpemiddeldepot.

Vi arbejder ud fra et rehabiliterende perspektiv med afsæt i Hørsholm Kommunes kerneopgave "Fælles - om det gode liv", hvor borgerinddragelse og dialog er i fokus.

Dine vigtigste arbejdsopgaver

  • Forvalte myndighedsrollen indenfor gældende lovgivning og kvalitetsstandarder.
  • Bidrage til god sagsbehandling i samarbejde med borgere, pårørende og samarbejdspartnere.
  • Afholde hjemmebesøg og ugentlig kontorvagt.
  • Samarbejde med hjælpemiddeldepotet samt deltage i fremskudt depotfunktion og ressourcegrupper i relation til det fælleskommunale depot
  • Deltage i udbud og udviklingsopgaver indenfor hjælpemiddelområdet.
  • Samarbejde med visitationen omkring udskrivelser til egen bolig fra hospital og fra kommunens midlertidige pladser.
Dine kompetencer Jobbet forudsætter, at du er uddannet ergoterapeut eller fysioterapeut. Det vil være en fordel, at du har erfaring med sagsbehandling og bevilling af hjælpemidler m.m. efter Serviceloven §§ 112, 113 og 116.

Vi forestiller os derfor at du

  • Har erfaring med eller interesse for sagsbehandling efter Serviceloven,
  • Har erfaring eller interesse indenfor undervisning på forflytningsområdet.
  • Kan se dig selv i rollen som myndighedsperson og rumme forskellige mennesker og deres forventninger
  • Er nysgerrig, engageret og kan sætte dig ind i ny viden og relevant lovgivning
  • Har gode samarbejdsevner og er indstillet på tværfagligt samarbejde med mange samarbejdspartnere
  • Mestrer at arbejde selvstændigt, målrettet og struktureret med opgaverne i en kompleks hverdag
  • Har interesse og flair for administrative opgaver og dokumentation i omsorgssystem.
  • Kommunikerer respektfuldt, empatisk og tydeligt både mundtligt og skriftligt
  • Er en ”team-player” der byder ind på fælles opgaveløsning fx telefonvagt, depotvagt og generel sagsbehandling.
  • Har kørekort til bil.
Det får du hos os
  • En spændende tværfaglig arbejdsplads med fokus på udvikling og med mulighed for indflydelse
  • Kompetente, ansvarsfulde, søde og kreative kollegaer
  • Fokus på trivsel, socialt samvær og arbejdsglæde i et anerkendende og respektfuldt miljø
  • En åben og lyttende tilgang til hinandens forskelligheder og gode idéer
  • Introduktionsprogram med fast mentorordning i din oplæringsperiode.
  • Oplæring i brug af KMD Nexus og DMS hjælpemidler/Sundhedslogistik.
  • En elcykel, cykel eller bil til rådighed, når du skal på hjemmebesøg
  • Fokus på faglig udvikling bl.a. ved sparring og vidensdeling i teamet, kurser, deltagelse på messer og lignende.
  • Selvtilrettelæggende arbejdstid
Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst. Du kan læse mere om at arbejde i Hørsholm Kommune på www.horsholm.dk/job.

Mere viden Stillingerne er på 32-37 timer/ugentligt.

Vi holder ansættelsessamtaler den 16. august 2024.

Stillingerne er med tiltrædelse den 1. oktober 2024.

Søg jobbet Send din ansøgning, CV og relevant dokumentation til os senest den 13. august kl. 24.00.

Du er velkommen til at kontakte myndighedsleder, Annika Seedorff på tlf. 2512 4621 eller faglig koordinator, Pernille Secher Hemming på tlf. 2891 6445, hvis du vil høre mere om stillingerne.

Hvis du ønsker at søge stillingerne, klik da på linket 'Søg stillingen' til højre i opslaget. Vi opfordrer alle interesserede, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold at søge stillingen.

Arbejdspladsen er på Slotsmarken 13, 2970 Hørsholm.

Det er en forudsætning for din ansættelse i Hørsholm Kommune, at du har en gyldig arbejds- og opholdstilladelse.

Hørsholm Kommune har røgfri arbejdstid.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hørsholm Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hørsholm Kommune, Rådhuset, Slotsmarken , 2970 Hørsholm

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6080780

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet