Officer til Nationalt Beredskab, Beredskabsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du officer med interesse for beredskab og krisestyring? Vil du være med til at sætte standarden for fremtidens statslige beredskabskapaciteter og indsættelser?
Som officer i Nationalt Beredskab indgår du i et spændende kontor, hvor vi sammen løfter en bred og dynamisk opgaveportefølje. Vores opgaver berører hele den operative værdikæde fra koordinering af nationale indsatser og krisestyring til fremtidssikring og udvikling af operative beredskabskapaciteter og samarbejder.

Om os

I Nationalt Beredskab varetager vi Beredskabsstyrelsens overordnede opgaver vedrørende det statslige redningsberedskabs nationale virksomhed. Vi har også ansvaret for Beredskabsstyrelsens døgnvagt og nationale krisestyring. Opgaverne spænder bredt, eksempelvis afdækning af nye operative opgaver, beskrivelse af kompetencekrav- og materielbehov, bidrag til indsatser og krisestyring og udvikling af operative samarbejder både internt og eksternt.
Du bliver en del af et kontor bestående af både uniformerede og civile, hvor vi har mange forskellige profiler, aldre og kompetencer – en kollegasammensætning der reflekterer kontorets mange forskellige ansvarsområder og resulterer i et godt kollegialt miljø, hvor vi hjælper hinanden på tværs af funktioner og erfaringer.

”Nogle dage arbejder jeg med strategien og rammerne for fremtidens beredskabskapaciteter. Andre dage sidder jeg i den operative stab og støtter større og komplekse indsatser. Bredden i Nationalt Beredskabs opgaver gør, at jeg aldrig stopper med at lære”.
Kristina Kaas-Mørch, Spec. konsulent i Nationalt Beredskab

Om stillingen

I Nationalt Beredskab får du mulighed for at udvikle dig fagligt og udvide dit netværk blandt vores mange interne og eksterne samarbejdspartnere. Du vil være med til at udforme grundlaget for strategiske beslutninger i Beredskabsstyrelsen og Forsvarsministeriets Koncern, sideløbende med at du skal engagere dig i Beredskabsstyrelsen konkrete operative indsatser. Du skal sikre et tæt og konstruktivt samarbejde på tværs af de operative afdelinger og faglige kontorer.
Indholdet af din konkrete stilling og ansvarsområder vil blive sammensat på baggrund af dine konkrete kompetencer, erfaringer og udviklingsønsker.

Følgende kunne være nogle af dine kommende opgaver:
• Koordination med beredskabscentrene, andre interne aktører og eksterne samarbejdspartnere
• Fagligt ansvar for et konkret beredskabsområde (f.eks. brand, redning, CBRNE mv.), herunder udarbejdelse af operative krav, retningslinjer og vejledninger samt koordination og afdækning af fremtidige muligheder og udfordringer
• Ansvar for tværgående koordination vedr. kapaciteter, øvelser, uddannelse mv.
• Projektledelse.
• Repræsentation af Nationalt Beredskab/Beredskabsstyrelsen i interne og eksterne udviklingsprojekter, samarbejdsfora mv.

Du forventes at du – efter evt. relevant kompetenceudvikling – skal indgå i Beredskabsstyrelsens centrale døgnvagtfunktion som vagthavende officer, indgå i Beredskabsstyrelsens krisestyringsorganisation og evt. udgøre en af Beredskabsstyrelsens forbindelsesofficerer i bl.a. den Nationale Operative Stab.
Dit faste tjenestested vil være i Birkerød og der vil med mellemrum kunne forventes rejseaktivitet til Beredskabsstyrelsens beredskabscentre eller i forbindelse med møde- og øvelsesaktivitet. Når opgaverne tilsiger det, er der mulighed for at arbejde hjemmefra eller fra en af Beredskabsstyrelsens operative afdelinger.

Om dig

Du kan være på mange forskellige stadier i din karriere, men du er klar til nye faglige udfordringer i forhold til Beredskabsstyrelsens operative drift og udvikling.

Du kan nikke genkendende til, at du:
• Har kendskab til Beredskabsstyrelsens operative opgavevaretagelse
• Har lyst til at udvikle klassiske embedsmandsdyder samtidig med at mærke ’den operative puls’
• Trives med mange forskellige typer opgaver, både dem der kræver fordybelse såvel som hurtigt aftræk
• Har stærke relationelle kompetencer og ønsker at være med til at minimere distancen mellem enheder i Beredskabsstyrelsen
• Fokuserer på løsninger frem for udfordringer
• Er komfortabel i at udarbejde skriftlige sagsoplæg og afholde briefinger af større forsamlinger
• Har et godt kendskab til vores samarbejdspartnere, herunder bl.a. øvrige beredskabsaktører, myndigheder samt andre dele af Forsvarsministeriets koncern.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet. Stillingen er indplaceret i løngruppe 5 som omfatter sektionschefer.
Det er en forudsætning for ansættelsen, at der kan opnås sikkerhedsgodkendelse, samt at denne kan opretholdes under hele ansættelsesforholdet.

KONTAKT OG ANSØGNING
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte chefen for Nationalt Beredskab Karen Bak Aastrup på telefon 29 16 99 90 eller souschef Anne Cathrine De Fønss telefon 21 63 75 19.

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Mia Nordbeck Carlsson, Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 7281 9937.

I din ansøgning bedes du – med udgangspunkt i dit nuværende kendskab til Beredskabsstyrelsen og Nationalt Beredskab – konkret beskrive, hvilke fremadrettede udviklingspotentialer, som du ser for dig, samt hvordan dine kompetencer kan bringes i spil.

Ansøgningsfristen er den 15. juni 2023 og samtaler forventes gennemført i uge 25. Stillingen er ledig til besættelse og ønskes besat snarest muligt.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk

Om Beredskabsstyrelsen
Beredskabsstyrelsen er en central del af Danmarks katastrofeberedskab. Vi udvikler samfundets evne til at forebygge og modstå ulykker, kriser og katastrofer. Vi assisterer øvrige myndigheder, når der er behov for ekstra mandskab og/eller specialmateriel. Vi rykker også ud til akut opståede katastrofesituationer internationalt. Gennem information, rådgivning, uddannelse og øvelser udvikler vi samfundets beredskab og krisestyringsevner i samarbejde med myndigheder, virksomheder og borgere. Beredskabsstyrelsen har omkring 500 ansatte ved seks operative centre fordelt i hele landet, Beredskabsstyrelsen Center for Uddannelse i Tinglev og hovedsædet i Birkerød. Beredskabsstyrelsen er en myndighed under Forsvarsministeriet.
Læs mere om Beredskabsstyrelsen som arbejdsplads på www.BRS.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hørsholm Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Beredskabsstyrelsen, Datavej 16, 3460 Birkerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=183594&DepartmentId=18963&MediaId=4695&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5845416

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet