BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Økonomi med et menneskeligt ansigt
Er du god til både budgetter og mennesker? Så er du måske vores nye økonomikonsulent i Center for Økonomi og Udbud. Du bliver en del af et stærkt og velfungerende økonomicenter, med 15 livlige og engagerede kollegaer, som i resten af organisationen har ry for at bidrage med viden, service og sparring i øjenhøjde. Aldersmæssigt spænder vi mellem 25 og 62 år, og vi supplerer hinanden med forskellige uddannelser og kompetencer.
Nogle arbejder med regnskab, opkrævning, kontoplan og udbud, mens andre som du selv primært tager sig af budget og budgetopfølgning. Vi har en uformel omgangstone med plads til de nye ideer, den konstruktive feedback og den lune bemærkning. Og du vil opleve at intern sparring blandt gode kollegaer er en naturlig del af vores hverdag. Økonomistyring står højt på dagsordnen, og som medarbejder i kommunens centrale økonomicenter vil du derfor få en nøglerolle, hvor din indsats gør en forskel, og dit arbejde værdsættes.
Vi er ambitiøse og tror på, at resultater og humor går hånd i hånd. Vi tror på frihed under ansvar, så du vil i det daglige opleve tillidsbaserede rammer med reel indflydelse på egne arbejdsopgaver og mulighed for at følge sagerne til dørs. Du bliver en del af en flad organisation med selvstyrende teams, hvor du ligesom de øvrige kollegaer i centret refererer direkte til økonomichefen. Du vil få stor kontaktflade med resten af organisationen på især rådhuset, men også decentrale ledere. Så ud over at have styr på tallene, er det en vigtig del af jobbet, at du finder det naturligt at samarbejde med og formidle økonomi for ikke økonomifolk.
Budgetopfølgning, skolebudgetter og ledelsesinformation
Som økonomikonsulent, i en mindre kommune som vores, bliver du involveret i stort og småt og i en mangfoldighed af drifts- og udviklingsopgaver i mange hjørner af kommuner, så det skal du helst kunne trives i. Vi tilpasser arbejdsopgaverne din faglige profil og interesser, men vi tænker at nogle af dine primære arbejdsområder kunne være:
- Medtovholder på de fire årlige politiske budgetopfølgninger og den månedlige administrative budgetopfølgning på centerniveau.
- Økonomikonsulent på skole- og dagtilbudsområdet; bl.a. ressourcetildeling, demografisk udgiftspres og budgetopfølgning/forventet regnskab.
- Medtovholder på udvikling og drift af ledelsesinformation til kommunens ca. 80 ledere med fokus på modulet vedr. økonomiske nøgletal.
Fleksibel arbejdsplads
Vi tilbyder en fleksibel arbejdsplads, hvilket indebærer, at du i det daglige har gode muligheder for at tilpasse dine arbejdstider og benytte hjemmearbejde så arbejds-, familie- og fritidsliv hænger sammen. Omvendt forventes du også i perioder at yde en ekstra indsats, når det er nødvendigt. Alle medarbejdere har bærbar PC’ere og tilbydes mobiltelefon.
Hørsholm Rådhus ligger lige op til Helsingørmotorvejen. Vi har gode parkeringsforhold med ladestandere, og velfungerende tog- og busforbindelser til rådhuset.
Der er ansættelsessamtaler torsdag d. 25. januar 2024, så sæt allerede nu et kryds i kalenderen.
Er du nysgerrig på at høre mere om stilingen, så tøv ikke med at kontakte økonomichef Thomas Rafn eller økonomikonsulent Marianne Caglayan
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hørsholm Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Hørsholm Kommune, Rådhuset, Slotsmarken , 2970 Hørsholm
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5968804